Den pro Ekotým – 25. 9. 2020
První oficiální setkání členů letošního Ekotýmu a tím i slavnostní zahájení nového roku práce v programu Ekoškola proběhlo v prostorách „konírny“ v areálu Jílovského muzea Strávili jsme kvůli nepřízni počasí celé dopoledne a na programu byla tzv. mokrá varianta.
Co jsme všechno zvládli?
- Docela podrobně jsme se navzájem seznámili – někteří jedinci pracovali v Ekotýmu už v minulosti, jiní jsou úplnými nováčky. Dozvěděli jsme se např. kdo má doma nějaká zvířata, o která se musí starat, kdo rád jezdí na kole či koloběžce, kdo šplhal o prázdninách do hor a kdo chodí rád do přírody. Také jsme se dozvěděli, že skoro všichni už v přírodě uklidili nějaký odpad, který sami nevytvořili, hodně členů týmu vysadilo nějaký strom, většina členů ráda čte, docela dost jich fotografuje, jsou mezi námi i spisovatelé, výtvarníci či lidé, kteří rádi tvoří a vyrábějí, někteří umí spolehlivě hledat potřebné informace na internetu a jiní si zase myslí, že dovedou dobře vysvětlovat. Všechny tyto dovednosti se nám při práci v Ekotýmu určitě budou hodit.
- Seznámili jsme se s významem Ekotýmu a jeho členů – Ekotým je koordinátorem projektu ve škole, přichází s nápady, bádá a analyzuje, přiděluje práci ostatním, reprezentuje školu. Není ale jediným nositelem myšlenek programu ve škole, za to, zda se myšlenky metodiky daří naplňovat a zda se daří školu i její osazenstvo vylepšovat a směřovat k udržitelnému stylu života, jsou odpovědni všichni – žáci, učitelé, provozní zaměstnanci – bylo by dobré, aby všichni táhli za jeden provaz.
- Představili jsme si devět témat programu Ekoškola a ke každému jsme se v minitýmečkách snažili vymyslet reprezentativní logo, které by ho dobře vystihovalo. Jak se nám to podařilo je možno najít ve fotogalerii z akce. Přemýšleli jsme také, které z témat nás zajímá nejvíc – je zajímavé, že každé téma někoho zaujalo a chtěl by se o něm dozvědět víc a případně se jím v tomto roce zabývat. Řekli jsme si, že hlavními tématy pro celou školu budou v první pololetí téma ŠETRNÝ SPOTŘEBITEL a pro druhé pololetí téma KLIMATICKÉ ZMĚNY.
- Týmovou spolupráci jsme trénovali při štafetovitém vytváření slov z písmen či při vymýšlení Pětilístku na téma Ekotým.
Zde jsou naše výtvory:
EKOTÝM
PRACOVITÝ PŘÁTELSKÝ
POMÁHÁ UČÍ VYTVÁŘÍ
EKOTÝM CHCE ZACHRAŇOVAT PŘÍRODU
PŘÍRODA
__________________________________________________________________________
EKOTÝM
SPOLEHLIVÝ ZAJÍMAVÝ
SCHÁZÍ SE VYMÝŠLÍ REALIZUJE
EKOTÝM MÁ VELKOU ODPOVĚDNOST
EKOŠKOLA
______________________________________________________________________________
EKOTÝM
EKOLOGICKÝ SPOLEHLIVÝ
PRACUJE PŘEDÁVÁ INFORMACE SPOJUE NÁS
EKOTÝM JE TÝM LIDÍ, KTEŘÍ POMÁHAJÍ PŘÍRODĚ
PŘÍRODA
_______________________________________________________________________
EKOTÝM
DŮLEŽITÝ SNAŽIVÝ
VYTVÁŘÍ ZTVÁRŇUJE ZKOUMÁ
EKOTÝM CHCE BÝT CO NEJUŽITEČNĚJŠÍ
PŘÍRODA
______________________________________________________________________________
EKOTÝM
PRACOVITÝ POCTIVÝ
ZACHRAŇUJE SÁZÍ TŘÍDÍ
EKOTÝM POMÁHÁ PŘÍRODĚ
EKO
_____________________________________________________________________
EKOTÝM
PROSPĚŠNÝ DŮLEŽITÝ
PEČUJE O PŘÍRODU TŘÍDÍ ODPAD POMÁHÁ
EKOTÝM POMÁHÁ ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
PŘÍRODA