ZŠ Jílové - "Škola pro radost"

PROSTŘEDÍ ŠKOLY

Fotografická soutěž na téma podzim

 

 Výsledky fotosoutěže

Po dobrých zkušenostech s jarní soutěží vyhlásil Ekotým pro žáky i zaměstnance školy fotografickou soutěž na téma PODZIM. Celkem se sešlo 94 fotografií od 29 autorů. Porotu vytvořili členové Ekotýmu a ti při své schůzce 1. 11. 2017 rozhodli takto:

Kategorie 4. – 5. třída

1.       místo    - Maršálková Zuzana (4. C)

 

Kategorie 6. – 9. třída (nejpočetněji zastoupená kategorie – 23 autorů, 73 fotografií)

1.       místo    -Hemrle Patrik (8. B)

2.       místo    - MatolaNiki (8. C)

3.       místo    - Šeda Mirek (8. A)

4.       místo    - Borecká Štěpa (9. B)

 

Kategorie – zaměstnanci školy (5 účastníků, 16 fotografií)

1.       místo    - Dvořáková Jiřina

2.       místo    - Fourová Stáňa

3.       místo    - Vrtišková Katka

 

Fotografie ze soutěže budou vystaveny při slavnostním otevírání rekonstruovaného „domečku“, vítězové obdrží diplomy a drobné ceny.

 

GRATULUJEME

fotogalerie

 

První regionální vycházka

15.10.2017 21:22

První regionální vycházka – sobota 14. 10. 2017

Pokud člověk zná místo, kde žije a jeho okolí, zvyšuje se šance, že ho bude mít rád, že mu na něm bude záležet a že bude pro jeho kvalitu ochoten něco dělat. Proto se jedním z cílů Ekotýmu pro nejbližší roky stalo vytvoření katalogu vycházek do bližšího i širšího okolí Jílového. Chceme katalog vytvořit v tištěné i elektronické verzi a nejprve potřebujeme všechny trasy naplánovat, projít a fotograficky zdokumentovat. 

Více "Akce"

Fotogalerie

 

Druhá regionální vycházka 25. 11.

20.12.2017 22:01

Druhá regionální vycházka – sobota 25. 11. 2017

Pikovice – Sekanka – soutok Vltavy a Sázavy - Hradišťko

Trasa naší druhé vycházky vedla převážně po místech spjatých s historií – hlavně se stoletím 13. a s první polovinou 20. století.

Začala opět v Pikovicích, tentokrát jsme ale přešli přes lávku do této, původně vorařské osady, kterou ve své písni Babička Mary (https://www.youtube.com/watch?v=otDHLECbAQw) zpopularizovali Voskovec s Werichem.

více "Akce"

Fotogalerie

 

3.REGIONÁLNÍ VYCHÁZKA 17. 3. 2018

10.03.2018 20:00

Soubor PDF.

 

Projekt Živá zahrada – zimní pozorování

27.12.2017 22:00

Ptáci na školní zahradě

V týdnu 18. - 21. 12. 2017jsme uskutečnilidalší průzkum výskytu ptáků na školní zahradě.

Počasí:v pondělí a v úterý teploty pod 0 °C, jasno a cca 3-5 cm sněhová pokrývka, od středy převážně zataženo, občas mírné přeháňky

 

Číslo

Pozorovaný druh

Počet pozorovaných dní

Četnost maximálně

Poznámka

1

sýkora koňadra

4

>10

 

2

sýkora modřinka

4

>10

 

3

sýkora parukářka

2

2

 

4

sýkora uhelníček

1

1

 

5

mlynařík dlouhoocasý

3

>10

na loji i na krmítku

6

hýl obecný

3

5 - 10

 

7

dlask tlustozobý

2

2

 

8

vrabec polní

2

5 - 10

v keřích kolem plotu

9

kos černý

4

5 - 10

 

10

drozd kvíčala

2

5 - 10

 

11

pěnkava obecná

3

>10

 

12

pěnkava jíkavec

2

>10

severský host

13

strnad obecný

3

>10

 

14

stehlík obecný

2

>10

 

15

brhlík lesní

1

2

 

16

zvonek zelený

3

>10

 

17

červenka obecná

2

2

na zemi pod krmítkem

18

střízlík obecný

1

1

 

19

čížek lesní

3

>10

 

20

čečetka zimní

1

5 - 10

 

21

sojka obecná

2

2

 

22

straka obecná

1

2

 

23

strakapoud velký

1

1

 

24

hrdlička zahradní

2

2

 

25

poštolka obecná

1

1

na parapetech školní budovy

26

bažant obecný

1

1

 

 

Způsob krmení:  6 dřevěných krmítek – slunečnice, jeřabiny, ptačí zob, pámelník, brslen, …; 6 krmítek z PET lahví – slunečnice, jeřabiny; na stromech napíchaná jablka (přirozeně na zahradě letos nebyla žádná jablka), zavěšené trsy jeřabin, obilovin, lůj, …

Fotogalerie

Pozorovaní ptáci (pdf)

Bodový stav (pdf)

 

Mezinárodní den hor

28.12.2017 18:00

Letos jsme navázali na loňský nápad zavedení oslavy Mezinárodního dne hor 11. 12. Na svých schůzkách ekotýmeček  vybral téma pro letošní rok České hory, udělali jsme plakáty, nahráli video upoutávku a připravili křížovku. Vyzvali jsme třídy, aby den hor připomněli v rámci různých předmětů. Koncem prosince bylo potěšením vidět výsledky jednotlivých tříd – vyplněné křížovky, hodně obrázků, přesouvačka a minireferáty o horách, dokonce štafetový výstup na Sněžku žáků 8.A.

Děkuji všem učitelům, kteří se zúčastnili se svými třídami této akce.

Ekotýmeček a Nina Ludvíková

 

Štafetový výstup na Sněžku

Důvod akce: oslava Světového dne hor 11. 12.

Třída:8. A

Termín: 20. 12. 2017

Počet běžců: 12

Místo: Schody u jídelny à 15 schodů po 13 cm à 1,95 m = 1 výstup

Startovací výška: 115 m. n. m. (nejnižší místo v ČR – kde Labe u Hřenska opouští ČR)

Koncová výška: 1603 m. n. m. (nejvyšší místo v ČR – vrchol Sněžky)

Převýšení: 1488 m

Počet výstupů: 763

Výsledný čas: 28:55 min.

fotogalerie

video - https://youtu.be/XuM1MH-zqv4

 

Zeměpisná mapa a geomapa Česka  - zápis z 1. schůzky

Termín:  1. 12. 2016

Přítomni: Trčková, Müllerová A., Nagyová, Jabůrková, Hájek, Vrtiška, Kukla (9. A), Číp (9. A), Pitelka (9. A)

Omluveni: Semecká, Ludvíková, Vrhel, Vrtišková, Škábová (7. A), Dzian (6. A)

Program a závěry:

Domluveno:

  1. Umístění mapy – v prostoru před okny přírodopisné pracovny tak, aby zůstal zachován volný prostor u tělocvičny (pro případnou rekonstrukci) a prostor pro průjezd kolem školní budovy (např. pro hasiče).
  2. Rozměr mapy: měřítko 1 : 50 000, což znamená rozměry: 9,86 x 5,56 m.
  3. Terén bude oddrněn a pokryt 2vrstvami geotextilie.
  4. Mapa bude vyčnívat cca 15 cm nad terén – spodní vrstvu nad geotextilií bude tvořit hrubší štěrk (o výšce cca 10 – 15 cm – zarovnání s původním terénem), svrchní vrstvu jemnější štěrk či šotolina (15 - 30 cm, s tím, že budou vyvýšena místa s nejvyšší nadmořskou výškou – mapa bude trochu plastická).
  5. Na vyznačení některých prvků (řeky, národní parky, …) budou využity zbarvené písky.

Úkoly:

Úkol

Odpovídá

Termín

Oslovit zahradní firmu p. Exnera – konzultovat ohledně nejvhodnějšího způsobu ohraničení z hlediska trvanlivosti, estetiky, … (dřevěná palisáda, beton, …)

Müllerová

do 9. 12. 2016

Spočítat (vytvořit kvalifikovaný odhad) plochu plánované mapy.

Vrtiška + žáci 9. A

do 6. 12. 2016

Vytýčit obrysový obdélník mapy v terénu s orientovanou delší hranou k severu.

Vrtiška, Hájek + žáci 9. A

do 9. 12. 2016

Vytýčit obrys mapy pomocí provazové sítě s oky 35 x 35 cm. Použít barvu ve spreji nebo linii vyrytou v drnu. Naznačit hranice mezi sousedními státy.

 

do 20. 12. 2016

Vytvořit kvalifikovaný odhad délky obvodové linie mapy.

Vrtiška + žáci 9. A

do 6. 12. 2016

Zjistit možnosti koupě štěrku, šotoliny, barevných písků – místo koupě, cena, doprava, …

Müllerová

zjištěno

Přemýšlet o obsahu mapy – vytváření návrhu.

všichni

do příští schůzky

Zajistit finanční prostředky na krytí nákladů.

 

 

 

Příští schůzka:pondělí 12. 12. 2016 v 7:10

 

ČLENSTVÍ V TÝMU JE I DÁLE OTEVŘENO VŠEM ZÁJEMCŮM Z ŘAD UČITELŮ I ŽÁKŮ

 

Geomapa

29.06.2018 22:13

Do konce školního roku se nám podařilo vystlat prostor geomapy folií a různými frakcemi štěrku, očistit celý prostor a následně ho ohraničit palisádou, jejíž pořízení bylo náročnou anabází a i to bylo jedním z důvodů, proč se do konce školního roku nepodařilo do mapy umístit vzorky hornin. Čeká nás to tudíž na počátku dalšího školního roku.

fotogalerie

 

PROJEKT POKOJOVÉ ROSTLINY

10.03.2018 19:00

Projekt Pokojové rostliny

Dají se rozšířit poznatky z botaniky i jinak, než prostou výukou při hodinách přírodopisu? Záleží nám na tom, jak vypadá naše škola? Na to se pokusili odpovědět žáci 6. B, kteří se zapojili do projektu „Pokojové rostliny“, který začátkem září nabídla Ekoškola. Vznikly skupiny, rozdělilo se území průzkumu, žáci se museli domluvit, co kdo ve skupině bude dělat a naplánovat práci, aby se to zvládlo v čase mimo výuku.

A co nás zajímalo?

  • Kolik je ve škole květin, kde je jich více – ve třídách nebo na chodbách?
  • Jje více květin u mladších nebo starších žáků?
  • Jaké květiny ve škole jsou?

 Najednou se objevili fotografové (fotili rostliny), vyjednávači (museli se domluvit s paní učitelkami, jestli se do tříd mohou dostat a fotit) a manažeři (domlouvali s učitelkami, jestli by popisky rostlin nechtěli udělat oni sami). Systematici museli zařadit nafocené rostliny do systému rostlin (do této skupiny se nedobrovolně, ale určitě s pochopením zapojili rodiče). A nakonec grafikové museli vytvořit popisky. Skupiny Kaktusy, Tři rostlinky a Pomněnky se pustili do práce s nadšením. Ve skupině Fialky vznikl malý konflikt, který žáci nakonec vyřešili kompromisem. A Masožravky, Květinky a Tři šišky? Tam domluva žáků skončila pouze ve výběru názvu skupiny.

Celkově je ve škole 136 rostlin, kdyby se spočítaly rostliny i v neprozkoumaných úsecích, určitě by celkové číslo vzrostlo na nejméně 200 kusů. K většině rostlin žáci přidali vlastnoručně udělané popisky s názvem a způsobem pěstování rostliny. K ostatním rostlinám, doufám, časem přibydou další.

Mgr. Nina Ludvíková

Rostliny ve škole - soubor PDF

fotogalerie

 

Projekt Živá zahrada – jarní pozorování

27.05.2018 22:00

Letošním jarním pozorováním jsme vstoupili do třetího roku naší účasti v projektu.Pozorování proběhlo v týdnu 21. - 25. května.

Pozorované druhy najdete zde (soubor pdf).

 

© 2010 ZŠ Jílové u Prahy "Škola pro radost"

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode